Olen tihti mõelnud, miks Eesti akvaristikakaupluste operatiivne info, nagu uudiskaubad, planeeritavad ja saabunud tellimused nii tehnikale kui ka elusale jne., ei jõua õigeaegselt potentsiaalsete ostjateni.
Peaaegu igal kauplusel on oma koduleht, kuid reeglina ei kajastu seal just see, mis meid igapäevaselt huvitaks. Kas on sellise operatiivse info kodulehele paigutamine tülikas või on tegemist hoopis oma tegemiste varjatapüüdmisega konkurentide eest? Kaldun siiski arvama, et tegemist on lihtsalt sellise info avaliku ja lihtsa kättesaadavuse alahindamisega. Olen 100% kindel, mida rohkem info kaupmeeste ja ostjate vahel liigub, seda suuremat kasu saavad sellest mõlemad pooled. Samuti võiksid siis kliendid ka teisi huvitavate küsimustega otse kaupluse esindajate poole pöörduda.
Välismaal on täiesti tavaline, et kaupluste või tootjafirmade esindajad osalevad aktiivselt erialafoorumites, ja seda mitte anonüümselt, vaid täiesti avalikult. Nii on see Ameerikas, Saksamaal, Soomes, Taanis ja mujalgi. Moskva ühel suuremal mereakvaristikaga tegeleval firmal Akvalogo on täiesti oma foorum, mis on kujunenud väga oluliseks vene keelt valdavaid huvilisi ühendavaks jõuks. Mainisin siin vaid neid maid, millede foorumites olen ise aktiivselt osalenud, kuid kindlasti on see nii ka teistes maades. Miks peaks siis Eestis teistviisi olema?
Mida arvate kaupluste kaasamisest meie foorumisse? Milliseid merekauplusi lisaks kolmele Tallinnas asuvale (Mulla t. a-Akvaarium, Akvaariumistuudio, Kalake) veel teate? Tartus ka vist kusagil midagi müüakse?
Kui idee leiab heakskiitu, teeksin neile ametliku
ettepaneku (millest ei või keelduda
) meie foorumis kaasalöömiseks. Luure andmetel loevad seda foorumit ka kaupluste esindajad.
Ehk on neil juba praegu midagi teema kohta öelda?